Späť
Marketing 05.01.2023

E-shop: Priamu cestu k zákazníkovi volia aj najväčší hráči

Marcela Coufalova

Kde kúpite takú Kofolu, alebo napríklad sladkú Marlenku? Jasné, v supermarkete. Ale odteraz aj na e-shope, ktorý si veľké a doposiaľ čisto retailové značky začínajú zakladať čoraz častejšie. Čo ich k tomu vedie? A čo znamená vedľa okrídlených skratiek B2B a B2C nový fenomén zvaný D2C? To sa dozviete v našom článku, v ktorom sme sa rozpísali o novom trende, ktorý zažíva v poslednej dobe nebývalý boom.

S e-shopom bližšie zákazníkom

Samotná skratka D2C vysvetľuje mnohé – direct to customer. Doteraz bol priamym zákazníkom mnohých nielen českých, ale aj svetových značiek niektorý z obchodných reťazcov. Ten predával nimi dodaný tovar ľuďom, ktorí mali na jednom mieste mnoho a mnoho obdobných produktov od priamych konkurentov

Ponúknuť takto kompletný sortiment? Ťažko, predávajú sa len tie najznámejšie a najžiadanejšie produkty. Mať pod kontrolou zaobchádzanie s vlastnou značkou? Bez šance. Určiť si kompletne cenovú politiku? Taktiež márna snaha. S vlastným e-shopom však môžu mať značky všetko vo vlastných rukách a osloviť zase trochu iné publikum.

5 dôvodov, prečo predávajú online

Zatiaľ čo sa v Česku trend vytvorenia vlastných e-shopov niesol ruka v ruke s pandémiou covidu, v zahraničí bol hýbateľom deja predovšetkým nástup sociálnych sietí. Tak či onak, dôvodov, prečo staviť na online predaj, je celá rada.

  • Ľudia sú na nákupy online už zvyknutí. Môže za to z časti covid, z časti nevyhnutný vývoj. Na vlastnom e-shope môže každá značka pripraviť unikátny nákupný zážitok každému, kto web navštívi.
  • Nástup sociálnych sietí ukázal, že môže ísť o veľmi silný konverzný kanál. Cesta zo sietí na e-shop je jednoduchým riešením, ktoré funguje.
  • Starostlivosť o vlastný brand je možno najdôležitejšou zložkou marketingu. Na vlastnom e-shope máte všetko pod kontrolou, na leták supermarketu, paletu na cudzej predajni alebo celkovú prezentáciu v retaile nedohliadnete.
  • Vzťah so zákazníkom? V nákupnom centre si ľudia budujú vzťah k samotnému obchodu, nie k vašej značke. Na vlastnom e-shope im budete oveľa bližšie.
  • Vlastné akcie, kampaň, predaj doplnkového sortimentu… Ani jedno z toho nie je v retaile možné, na e-shope to zvládnete bez problémov.

Ideálne riešenie? Shoptet

Priblíženie sa zákazníkom, ktorí chcú čoraz viac nakupovať z pohodlia domova, je nutnosť pre každú značku, pri ktorej to aspoň trochu dáva zmysel. Aj ten najkonzervatívnejší produkt môže v online priestore nájsť napríklad úplne novú cieľovú skupinu.

A ideálne e-shopové riešenie? Jednoznačne Shoptet a Shoptet Premium. Na týchto platformách zvládneme vykúzliť elegantný obchod pre zákazníka aj mimoriadne inovatívne riešenie pre správu celého biznisu. Od účtovníctva cez správu objednávok, až po kontrolu skladovosti a objednávok od subdodávateľov, to všetko môžete mať bez problémov pod kontrolou a automatizované.

E-shop totiž neznamená odklon od doterajšej offline stratégie predaja. Je to doplnenie ponuky, ukázanie sa ľuďom na inom mieste a v inom svetle a rozhodne nebude znamenať zmätok v riadení spoločnosti a ich zdrojov. Shoptet si totiž so všetkými kanálmi vášho biznisu vie poradiť a vy budete firmu ľahko riadiť.

Choďte tiež s dobou a presuňte časť svojho predaja do onlinu. Všetko, čo je na e-shopoch možné, vám zariadime my. Stačí sa ozvať.

Marcela Coufalova