Späť
Marketing 02.11.2022

UX a grafický design: Ako skĺbiť krásu a funkčnosť

Marcela Coufalova

Možno máte najkrajší e-shop na svete. Pokiaľ ste ale pri jeho tvorbe nedbali na UX, môžu byť vaši zákazníci zmätení a nenakúpia. UX, teda User Experience, je zjednodušene povedané design užívateľského zážitku. Navrhuje rôzne riešenia webu, aby návštevníkovi slúžil čo najlepšie. Laicky povedané, na webe s prepracovaným UX designom návštevník všetko ľahko nájde a kliká, kam má. Čo je v konkurencii tisícok iných e-shopov absolútne zásadná vec. Akonáhle sa totiž užívateľ na tom vašom na chvíľočku stratí a zneistí, pôjde o dom ďalej. Prečítajte si, ako k UX pristupujeme my, aby bol každý náš e-shop stopercentný.

Najprv potrebujeme dáta

UX designer v sebe musí mať kreativitu, ale žiaden by sa nemal rozhodovať len podľa pocitov. Užívateľský výskum a zber informácií o návštevníkoch sú nevyhnutnou súčasťou tvorby každého webu a spôsobov, ako informácie získať, je mnoho. Keď sme vytvárali dvojnásobný e-shop roka pre CityZen, zamerali sme sa na tieto zdroje:

  • Analýza Google Analytics
  • Interakčná analýza
  • Hĺbkové rozhovory

Vďaka tomu sme získali ucelený obraz o tom, čo používatelia od e-shopu očakávajú a ako sa na ňom správajú. A na základe toho sa potom e-shop navrhuje tak, aby ľuďom vyšiel maximálne v ústrety.

Dôveruj, ale testuj

Po analytickej časti nasleduje vytvorenie prototypu a predovšetkým jeho užívateľské testovanie. Jedine v praxi sa totiž ukáže, či sme všetky poznatky zapracovali správne a všetko funguje, ako má. Vyhodnotenie testovania je preto kľúčovým odrazovým mostíkom pre následné úpravy.

A teraz samotná tvorba

Teraz už prichádza na rad aj poriadna dávka kreativity. Často spracovávame pre klientov grafické moodboardy, aby sme si spoločne stanovili jasný smer kreatívy. Nasleduje návrh grafického designu na mieru, kódovanie a programovanie a samozrejme po spustení technický servis e-shopu.

Profesionálny e-shop totiž nie je o nahodení šablóny, nahraní produktov a spustení. Práve UX je často mravčia práca, ktorá ale prináša výsledky. Napríklad drobná úprava tlačidiel, košíka či filtrovanie na mieru môže úplne zmeniť konverzný pomer.

Prečo dať na UX skutočne veľký dôraz?

Aký je rozdiel medzi častými skratkami UX a UI? UX je návrh riešenia, ako bude e-shop fungovať, UI je vzhľad webu, grafika. Keď oba prvky starostlivo premyslíme a naladíme tak, aby spolu ideálne spolupracovali, je pravdepodobné, že:

  • sa bude zákazníkom web či e-shop lepšie používať,
  • veľmi pravdepodobne vám narastú tržby,
  • zvýši sa povedomie o vašej značke,
  • zákazníci budú nakupovať radi a často
  • a zvýši sa konverzný pomer.

Dobrý UX a UI design sú štartovacou čiarou pre každý úspešný e-shop. A my na to veľmi dbáme. Preto tvoríme úspešné e-shopy pre skvelé značky, u ktorých ľudia nakupujú radi. Zaraďte sa medzi nich aj vy, stačí sa ozvať.

Marcela Coufalova