Späť
Marketing 20.11.2022

Vianočné darčeky pre klientov: Nutnosť alebo príležitosť?

Marcela Coufalova

Počujete to? Pomaly na dvere klopú Vianoce. A to ešte len bude poriadna fuška. Nielen čo sa týka prípravy vášho e-shopu, ale aj v rámci starostlivosti o vašich zákazníkov a partnerov. Určite ste už v živote dostali pár pekných PFiek a klasických firemných vianočných darčekov. Ktoré ste si ale naozaj zapamätali? Prečítajte si pár tipov, ako nad darčekmi pre klientov premýšľať, aby ste neboli ako jedni z mnohých.

Koho obdarujete?

Darček k objednávke? Klasika, ktorú pozná každý. V tom množstve objednávok nie je možné darček príliš personalizovať, takže vyberajte starostlivo, ale tak, aby ste sa trafili do chuti čo najviac ľuďom. Áno, kľudne priamo do chuti. Nejaká tá dobrota poteší všetkých, aj keď si od vás kupujú niečo, čo s tým nesúvisí. Je to dôvod na to vás mať rád? Jasné. 

A čo tak na to ísť prakticky? Pridať k darčekovej sade pív otvárak? K mobilu kryt? Ku korčuliam rezervné šnúrky? Jediné, čo pri podobných pozornostiach hrozí, je, že zákazník už túto vecičku má. Tá vaša tak môže skončiť zabudnutá v šuflíku.

Darček pre obchodného partnera, to je ale úplne iná pesnička. Tých prianí a darčekov pristanú v niektorých firmách aj stovky. A orientujte sa v tej záplave…

Pozor, nech neskončíte v koši

Čo sa stane, keď dostanete toľko novoročných kartičiek a nudných darčekov? Prianie vyhodíte a darčeky v lepšom prípade rozdáte ďalej. Preto dajte pozor, nech váš darček nestretne rovnaký osud. Myslite na to, aby:

  • Zaujal na prvý pohľad
  • Bol originálny, aspoň v niečom
  • Mal potenciál, že ho obdarovaný naozaj využije
  • Reprezentoval vašu značku, alebo súvisel s tým, čo robíte

A čo jedlo a pitie? Neurazí nikoho, ale nikomu ani nevydrží. Ale taký originálny kalendár či pekný diár, ten môže spôsobiť, že vašu značku budú mať ľudia na očiach celý rok.

Kreativita áno, ale…

Obrandovať je možné všetko. Od ponožiek po energy drink, tam všade môžete relatívne lacno vopchať vaše logo. Špecializované agentúry a tlačiarne sa o merch dokážu postarať od A do Z. Všetko by ale malo dávať nejaký zmysel.

Je preto dobré prepojiť váš odbor alebo firemnú kultúru s typom darčeka, napríklad nejakým vtipným textom či grafikou. Skrátka niečím, čo klienta donúti sa u neho zastaviť a trebárs sa aj usmiať. A vôbec najlepšie je, keď partnera vyzvete priamo na využitie vašich služieb. Čo takto zľava na školenia, voľný vstup na akciu, prístup k online webináru, hodina odbornej konzultácie zadarmo… Určite ide o trvanlivejšie darčeky, ako čokoláda s vaším logom.

Nezabudnite na darčeky pre vás samotných

A čo vy? Už ste napísali Ježiškovi o nejaký ten pekný darček, z ktorého budete mať naozaj radosť? My pre vás máme, milí e-shopáci, poriadnu dávku inšpirácie. Od parádneho designu cez všetky technikálie, až napríklad po šikovné tarify pravidelnej správy, pre váš e-shop splníme akékoľvek prianie, a to nielen cez Vianoce. Pod stromček to možno nestihneme, skvelý internetový obchod s nami však nie je otázka roka, ale týždňov. Tak sa obdarujte, nech máte z biznisu maximum.

Marcela Coufalova