Späť
Marketing 18.01.2023

E-shop? Riešenie (takmer) pre každý typ biznisu

Marcela Coufalova

Hovoríte si, že svet e-commerce nie je nič pre vás? Určite nie je dobré sa neobmedzených online možností vzdávať. Premyslený a dobre fungujúci e-shop môže byť jednou z predajných ciest prakticky pre akýkoľvek biznis. A ak nie e-shop, tak určite web a online marketing sú disciplíny, ktorých dôležitosť si dnes uvedomujú naplno aj tí najzatvrdnutejší tradicionalisti. A my vám budeme v tomto svete dobrým sprievodcom. Prečítajte si hromadu inšpirácie, ktorá vás možno k úvahám o vlastnom e-shope či aspoň webe presvedčí. 

B2C je samozrejmosť, B2B už tiež

E-shop, to je samozrejme synonymum tej najkratšej cesty k samotným koncovým používateľom. My ale máme veľa skúseností aj s e-shopmi, ktorým sme vybudovali mimoriadne účinnú B2B sekciu. Od čokolády po módu, B2B predaj môže ísť v online rovnako dobre, ako v B2C segmente.

Chce to individualizované funkcie, vytvoriť pre nakupujúcich partnerov príjemné a funkčné prostredie a zefektívniť tak celý proces nákupu. Nákup online je predsa oveľa pohodlnejší, než telefonáty, e-maily alebo osobný odber vo veľkoobchode. Využili to napríklad také značky ako CityZen alebo Ajala.

Čím drahší produkt, tým premyslenejšia stratégia

Pokiaľ predávate lacnejší produkt, alebo spotrebný tovar, nie je potrebné hľadať v marketingu a stavbe e-shopu žiadnu veľkú vedu. Ľudia takéto produkty často nakupujú impulzívne, ešte častejšie na základe ceny alebo šikovne postavenej marketingovej kampane. Príjemný e-shop im však musí ponúknuť pekné prostredie, napríklad elegantnú filtráciu produktov a prehľadný výber. Rozhoduje preto často prvý dojem a na ten sme experti.

V našom portfóliu sú ale aj e-shopy s oveľa luxusnejším tovarom. Napríklad vírivky, kúpeľňová výbava alebo bicykle… Takýto nákup zákazník zvažuje pomerne dlho. Rozmýšľa, porovnáva, a čo rozhodne o jeho nákupe? Veľa vecí. Firma musí mať vyladený brand, premyslenú marketingovú stratégiu a samozrejme príjemný a funkčný e-shop.

Zákazník totiž spravidla nenakúpi hneď. Jeho zložitá konverzná cesta môže viesť od reklamy na blogový článok, z neho na výpis produktov, následne ku konkurencii, potom späť a takto to môže ísť týždne. Vďaka analytickým nástrojom už vieme tieto cesty zmapovať a optimalizovať, aby práve na vašom e-shope našiel zákazník ten obsah a hlavne produkty, ktoré ho oslovia.

E-shop ako doplnok ďalším predajným miestam

Nebojte, e-shop nie je konkurenciou vašej kamennej predajne alebo úspešným stánkom na veľtrhoch. Naopak, ide o doplnenie ponuky, priblíženie sa zákazníkovi a nájdenie zase trochu inej cieľovej skupiny, než na ktorú ste zvyknutí. Covid tomu napomohol, ale aj bez neho by ľudia v online nakupovali čoraz častejšie. Sú na to zvyknutí a iní už nebudú.

A neurobí mi ten e-shop zmätok v celom biznise? Kdeže! Dokážeme ho prepojiť s platobnými bránami, skladom, kamennou predajňou a všetkým, čo potrebujete pre svoj prehľad. Postaráme sa aj o kódovanie individualizovaných funkcií, ktoré pomôžu vášmu biznisu.

Na Shoptete vieme všetko

Časy vlastných riešení sú preč. Úspešné e-shopy teraz bežia na Shoptete. Ide o riešenie, ktoré dokážeme upraviť na mieru tak, že získate unikátny e-shop na spoľahlivej platforme. Žiadna šablóna, žiadne kopírovanie konkurencie. Shoptet vám vyladíme tak, že od grafiky po funkcionality ponúknete svojim zákazníkom skutočné zážitky z nakupovania. A správa e-shopu? Tá je na Shoptete jednoduchá a intuitívna. Ozvite sa nám, o e-shopoch vieme všetko.

Marcela Coufalova